علم ورزش
فیزیولوژی ورزشی,روان شناسی ورزشی,آسیب شناسی ورزشی,مدیریت ورزشی,اخبار ورزشی,زیبای های ورزشی
دومین کنگره بین المللی علم و فوتبال 1392

 

 

 - همایش در روزهای ۱۰و ۱۱آبان ماه ۱۳۹۲برگزار خواهد شد.

- آخرین مهلت دریافت مقالات: ۲۵تیر ۱۳۹۲

- اعلام نتایج مقالات پذیرفته شده: ۲۵شهریور ۱۳۹۲

     جهت دانلود فراخوان همایش اینجا کلیک نمایید سایت همایش



[ دوشنبه 6 خرداد1392 ] [ 0:39 ] [ رضاعباسی ]
درد پهلو در هنگام دویدن

همانند گرفتگی عضلانی؛ پژوهشهای کمی دزباره درد پهلو انجام شده است.این در حالی است که بسیاری از ما درد شدید را ناحیه پهلو در بخشهای مختلف تمرین تجربه کرده ایم. امروزه درد پهلو به عنوان درد زودگذر شکمی در ارتباط با فعالیت ورزشی میشناسند.اغلب درد پهلو در بخش میانی شکم و در سمت راست بیش از سمت چپ بروز میکند.افراد جوانتر بیشتر در معرض درد پهلو قرار دارند و آمادگی بدنی میتواند تا حدودی از بروز آن جلوگیری کند؛با وجود این درد پهلو در یسیاری از افراد آماده نیز روی میدهد.

علت درد پهلو در هنگام دویدن :

علت دقیق این پدیده درد پهلو مشخص نیست؛ در این ارتباط 3 نظریه وجود دارد؛ یک نظریه میگوید جریان خون دیافراگم کاهش میابد و کمبود خونرسانی در این ناحیه سبب درد میشود،نظریه ذوم منشا درد را فشار وارده بر رباطهای خارج شده از دیافراگم به سوی اندامها که حرکت آن بالا و پایین رفتن در حین ورزش است میداند؛ نظریه سوم شاید بهترین نظریه را نشان میدهد؛ درد پهلو به دلیل ساییده شدن دو غشاء پرده دیافراگم روی یکدیگر که سبب درد ناشی از اصطکاک میشود,لایه خارجی به شکم متصل است و لایه داخلی به بخش درونی شکم (کبد،معده و طحال)را میپوشاند. بین دو لایه مایع لیز کننده ای قرار دارد که امکان حرکت هر دو لایه را هنگام حرکات پیچشی ممکن می سازدکه پرده دیافراگم را میتواند به دلایل زیر دردناک شود: 1-آب زدایی مقدار مایع بین دو غشاء را کاهش میدهد و سبب افزایش اصطکاک میشود؛2- انبساط معده به علت پرخوری یا مصرف آب زیاد, دو غشاء را بهم می فشارد.

راههای پیشگیری از درد پهلو در حین دویدن:

1- 2 تا 3 ساعت پیش از ورزش چیزی نخورید.
2-از کم ابی بدن جلوگیری کنید
3-هنگام فعالیت جرعه جرعه آب بنوشید. این امر به جلوگیری از انبساط معده و حجم زیاد مایع جلوگیری میکند.
4-به طرف جلو خم شوید و محل درد را ماساژ دهید
5-محل درد را گرفته و بازدم عمیقی بکشید.
6- با یک پارچه محکم شکم را ببندید

منبع:http://www.fitnessonline.ir




[ دوشنبه 6 خرداد1392 ] [ 0:35 ] [ رضاعباسی ]
چرا  و چگونه  ورزش  کنیم ؟(1)
با افزایش سن تغییرات متعددی در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. قلب ، ریه ها، سیستم عصبی، عضلات و استخوان ها دچار تغییرات ناشی از افزایش سن می شوند.یك راه مطمئن برای كنترل و به تاخیر انداختن عوارض پیری ورزش منظم است.

ادامه مطلب
[ شنبه 28 اردیبهشت1392 ] [ 12:12 ] [ رضاعباسی ]

خيلي از افراد عادت دارند که ساعت 6 صبح از خواب بيدار شوند و ورزش کنند و عقيده دارند که اين زمان بهترين زمان براي ورزش کردن است، چون براي سپري کردن روز به آنها انرژي مي‌دهد، اما خيلي‌هاي ديگر ترجيح مي‌دهند که بعد از شام، کمي‌ پياده روي کنند.


ادامه مطلب
[ شنبه 28 اردیبهشت1392 ] [ 12:7 ] [ رضاعباسی ]

 

 

اهمیت ورزش

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی ورزشکار آماتور . گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.

وزارتخانه ها و ادارات ورزشی فراوانی تاسیس شده و مخارج زیادی صرف ورزش ، ساختن استادیوم ها، مجتمع ها و باشگاه های ورزشی و نیز تهیه وسائل و لباس های ورزشی و یا تماشای مسابقات ورزشی می شود. بخش های قابل توجهی از برنامه های تلویزیون ، رادیو، مجلات و سایر رسانه های گروهی، به ورزشی و اخبار ورزشی اختصاص دارد و خلاصه ورزش یکی از اموری است که در جهان به صورت جدّی مطرح بوده و از جهات مختلف دارای اهمیت می باشد

[ شنبه 28 اردیبهشت1392 ] [ 11:36 ] [ رضاعباسی ]

ورزش در هزاره جدید فراتر از امری تشریفاتی و یا نوعی سرگرمی است. شرکت در ورزش یک امر انسانی است و برای تمامی انسانها در هر سنی جهت رسیدن به زندگی سالم کاملاً ضروری و لازم است. ورزشها از بازی و فعالیت های بدنی گرفته تا ورزشهای رقابتی سازمان یافته نقشی مهم در تمام جوامع دارد. ورزش برای رشد نمو یک کودک حیاتی است. ورزشها ارزشهای اصولی مانند همکاری و احترام متقابل را آموزش می دهند و باعث ارتقاء سلامتی و کاهش بیماریهای احتمالی می شوند. ورزش به عنوان یک نیروی اقتصادی وارد ، برجسته و اشتغال زا موجب توسعه منطقه ای شده ، انسانها و جوامع را گرد هم آورده و پلی بین فرهنگها و گونه های نژادی برقرار می کند.


ادامه مطلب
[ شنبه 28 اردیبهشت1392 ] [ 11:34 ] [ رضاعباسی ]
ورزش و رشد قد

غده هیپوفیز قدامی که در مغز قرار دارد، علیرغم اندازه کوچکش محل ترشح هورمونی به نام هورمون رشد است.این هورمون باعث می شود که چربی اضافی و زائد بدن سریع تر به انرژی تبدیل شود، در نتیجه موجب رشد بیشتر و قوی تر استخوان های بدن خواهد شد. هورمون رشد مهم ترین عامل برایافزایش قد در دوران رشد می باشد. اگر چه میزان تولید هورمون رشد در بدن کاملاً به مغز وابسته است، ولی می توان با استفاده از روش هایی میزان تولید آن را در بدن افزایش داد. البته باید بگویم افزایش قد در دوران رشد امکان پذیر خواهد بود و بعد از سخت شدن قسمت نرم و غضروفی استخوان ها و توقف رشد طولی آن ها، قد فرد افزایش نخواهد یافت . ۶ نکته وجود دارد که شما می توانید با انجام آنها تا حدی باعث افزایش ترشح هورمون رشد و افزایش قد شوید .


ادامه مطلب
[ شنبه 28 اردیبهشت1392 ] [ 11:24 ] [ رضاعباسی ]
درباره وبلاگ
امکانات وب